Het belang van SEO en waarom uitbesteden een goede keuze kan zijn

SEO: Search Engine Optimization, een belangrijk onderdeel van online succes. Door middel van SEO word je namelijk beter gevonden op Google. Online vindbaarheid is voor velen erg belangrijk. Zeker als je kijkt naar hoe elke aankoop van de consument online begint. Het is daarom goed om meer SEO toe te passen op je website. Het kan zijn dat je hier helemaal geen verstand van hebt. Daarom is het verstandig om te kijken hoe je dit onderdeel uit kan besteden. Hieronder lees je precies waarom je SEO uitbesteden van belang kan zijn voor je bedrijf en online vindbaarheid.

Waarom SEO onmisbaar is voor moderne bedrijven

SEO is voor veel bedrijven onmisbaar. Veel mensen maken gebruik van de zoekmachines om informatie te verkrijgen over een bepaald onderwerp. Het is belangrijk dat jij met jouw website wordt gevonden tussen al deze zoekresultaten. Het toepassen van SEO speelt hierbij een belangrijke rol. Dankzij SEO kun je namelijk op een organische manier de positie in de zoekresultaten verhogen, mits je het juist toepast. Die hoge positie kan belangrijk zijn, omdat consumenten vertrouwen op hoge posities. Bovendien zorgt het voor het opbouwen van je merk, naamsbekendheid en autoriteit.

De drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit

SEO bestaat uit drie pijlers. Deze staan voor techniek, content en autoriteit. Zo staat techniek voor de technische kant van de website. Denk aan laadsnelheid, structuur, indexatie en mobielvriendelijkheid. Content gaat om de teksten, de blogs, de landingspagina’s en de afbeeldingen. Autoriteit draait daarnaast om de betrouwbaarheid van jouw website.

De valkuilen van ‘zelf doen’ zonder expertise

Mocht je denken dat je SEO zelf wel kan doen voor je website, zonder dat je hier enige verstand over hebt, dan is het goed om te kijken wat hier de risico’s van zijn. SEO verandert namelijk continu. Dit heeft te maken met updates rondom het algoritme. Hierdoor verandert de strategie rondom SEO ook continu. Als je hier geen verstand van hebt, dan kan het zijn dat je belangrijke stappen misloopt of zelfs overslaat. Daarbij kan SEO een langdurige taak zijn, wat veel tijd gaat kosten. Zo moet je contentplanningen gaan maken, moet je kijken wat technische audits zijn en moet je ermee werken. Daardoor is de kans op fouten erg groot. Denk aan dubbele content, verkeerde zoekwoorden of andere fouten. Je wil er snel mee klaar zijn, aangezien je bezig wil met je eigen werk. Het is daarom goed om het uit te besteden, zodat je zonder zorgen je eigen werk op kan pakken, terwijl je SEO wel erg goed is.

Waarom SEO uitbesteden waarde kan opleveren

Wil je SEO uitbesteden? Dat kan verschillende voordelen opleveren.

Denk aan de expertise en kennis van de professionals die dagelijks met SEO bezig zijn. Zij weten waar ze mee bezig zijn en kunnen deze kennis ook weer toepassen voor jouw bedrijf. Bovendien weten zij waar de prioriteiten liggen en kunnen zij meteen aan de slag, in plaats van dat je zelf je nog volledig moet verdiepen in SEO wanneer je hier geen verstand van hebt. Dat scheelt je ook weer tijd en moeite. Daarnaast heeft een professional directe toegang tot de juiste tools en analyses en kan op basis daarvan een strategische aanpak opstellen. Denk aan een zoekwoordenonderzoek en de monitoring, en eventueel bijsturen wanneer dit nodig is. Zij houden bovendien de resultaten continu in de gaten. SEO is immers een langetermijnproces. Ben je op zoek naar een professional die dit voor jou kan oppakken? Denk aan Rank Online Marketing.

De voordelen van een externe SEO-partner

Als laatste is het goed om te kijken wat de voordelen zijn van een externe SEO-partner. Zij hebben namelijk een eerlijke en objectieve blik op je website. Daardoor kun je de kansen creëren die passend zijn voor je website. Daarbij is het ook prettig dat iemand de SEO taken op zich neemt, waardoor er veel werk verzet wordt, zonder dat het jou tijd kost. Met een SEO-partner kun je ook altijd sparren. Zo komen er regelmatige reportages waarin je kunt zien hoe je aan het groeien bent met je bedrijf. Op die manier kun je de kennis gebruiken voor een optimaal resultaat.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *